Lördag

Jag kommer hem.
Mamma möter mig precis när jag kommit innanför dörren.
Hon frågar mig:
Mamma: Är du ensam?
Jag: Ja? jag ska sova,,
Mamma: Okej, okeej.. Var är Märta då? Har sett henne någonstans?
Jag: Mamma?, Märta bor i Göteborg......
Mamma: NEEEEJ, Märta sa jag. Har du varit med henne ikväll?
Jag: Mamma, gå och lägg dig.. Märta bor verkligen i Göteborg
Mamma:  Va? Var är  Märta!? Ja, du har rätt God natt!
Jag: Herregud!

MIn mamma är mystisk på nätterna, obehagligt när hon både går och pratar i sömnen!


"Det är skillnad på åtrå och kärlek.
Det är skillnad på åtrå och bara ha någon som finns där...."
Visa ord från en onykter dam påvägen hem efter en lång dag.


Det finns bara en, förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback