Lycka

Jag har nu kommit till insikt över att jag är säkerligen en av de få av mina vänner som redan uppnått mitt karriärsmål. Detta handlar varken om min blogg som drar in miljoner och inte heller om mitt badvaktsjobb (trots att jag är king). Näe det här drar sig tillbaka till en kväll för 8-9 år sedan. Jag var (för dem med dåliga mattekunskaper) 11-12 år vid den tiden och vi satt ett gäng och pratade om vad vi ville bli när vi blev stora.

 

Det vanligaste var väl polis eller veterinär.  Vilket för mig, än idag, låter rätt lame. Men när vi gått runt bland oss, kanske 6-7 personer, kom det fram till mig. Ödets minut. Och mitt svar var lika självklart som det blir besannat. ”Jag ska bli Aupair”.  

 

Och utan att få för mycket motstånd kan jag idag konstatera att jag lyckats mycket bra.

Sug på den, ni inte-ens-i-närheten-av-veterinäryrketvänner.

Kommentarer
Postat av: theresia

jag vet inte. men det känns lite taget? eller också är vi bara soulmates. vilket verkar mer troligt. nu börjar jag bli helt sjuuuuukt peppad på löndön. eller inte just staden, utan festen. oom jag överlever flyget. vilket vi kanske får hoppas.

pöss

2009-10-22 @ 20:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback